July 21, 2010

kebenaran terserlah jua

ya Allah, apekah aku insan terpilih untuk menerima ujianMu???terlalu berat utk aku pikul kenyataan ini. mengapa kebenaran itu terserlah bile semua nyer sudah terlalu jauh utk aku berundur.ya Allah kembalikan lah semangat utk ku terus tegak berdiri mengharungi setiap cabaran dalam kehidupan ini. di manakah kesudahan kehidupan ku ini. Ya Allah tunjukkan lah aku jalan terbaik utk ku supaya aku tidak tersesat dalam mencari keredhaanmu.hindarkanlah aku dari segala hasutan dan bisikan syaitan yang melemahkan aku.kuatkanlah imanku.

redhakah aku dengan semua ini?sanggupkah aku terima sesuatu yang diluar jangkaan aku. andai hari itu muncul, ape yang seharusnya aku lakukan agar semua pihak berpuas hati.agar tiada sebarang ungkitan yg muncul dari mulutku. agar aku dapat menerima keadaan itu seadanya.perlukah aku ketepikan egoku?bukan ego sebenarnya, tapi maruah diri.perlukah aku pertahankan prinsip aku selama ini. perlukah aku maafkan dan lupakan semua ini?perlukah aku memberi peluang pada diriku untuk terus mempertahankan sesuatu yang belum pasti. semoga semua belengu masalah ini akan habis dan punye satu jalan penyelesaian yang menggembirakan semua pihak.

No comments: