April 08, 2014

Morning Sickness

tajuk entry ni bunyinya mcm org mabuk mengandung kan... tapi this is my kesakitan yang saya kena lalui tiap2 pagi... sakit sangat nak lalui hari2 yang mendatang sekiranya perkara-perkara ini terus berlaku tanpa invention action...

Ni la morning sickness saya..pagi2 bangun dah teringat benda2 yang xsepatutnya....

Ape yang xsepatutnya tu???
  1. Nak escape dari present Gantt Chart Project kt leadership meeting. oh tidakkk he intend to grill us...then what we supposed to do?
  2. Rasa macam nak pergi mengadap CEO nak cakap je kat dia yang aku xboleh nak hadap ape yang dia suruh aku buat ni. i'm just an analyst...not VP ok..
  3. Rasa macam xnak datang keje sebab xnak hadap masalah yang makin menimbun
  4. Simpan niat untuk berhenti keje
  5. Hutang keliling pinggang ni bile la nak setel..boleh setel kalu xkeje ek...(so perkara 4 tu mmg dh btl2 xpatut la)
  6. ermmm yg ni susah sikit nak buang..pg2 bangun mesti teringat dia...sudah lah wahai hati..barang yang lepas jangan nak dikenang lagi..memang ni la perkara yang paling tak patut kau buat..jangan kecewakan org lain untuk kebahagiaanmu..
  7. Feeling lonely... haruskah???

Cuba untuk melawan perasaan-perasaan di atas sebab
  1. Lari la ke benua mana pun masalah tetap akan ada..kena hadapi juga
  2. CEO pun seorang manusia juga..dia pun mungkin ada salah dan silapnya dalam membuat keputusan.. yakin apa yang kita buat..teruskan berusaha..doa dan tawakal.. ikhlaskan hati dalam pekerjaan, InsyaAllah dipermudahkan segala urusan yang susah.
  3. Hidup bukan sekadar untuk bekerja, tapi kita bekerja untuk menampung kehidupan.. so kena chill...masa yang lapang tu isikanlah dengan sebaiknya.(ade ke masa lapang sekarang ni..all fully utilised)
  4. Hutang wajib dibayar walau tidak dituntut...jika tidak ditunaikan masa kat dunia ni, jawab la kat akhirat nanti.
  5. Setiap yang berlaku kepada kita telah ditetapkan segala kebaikan dan keburukan.. ada hikmah yang menanti.. ajal maut jodoh pertemuan ditangan Allah.. berdaolah moga apa yang dirancang menjadi kenyataan. Allah pertemukan kita pada orang yang salah supaya kita belajar dari kesilapan dan kita tidak akan ulangi kesilapan yang sama dikemudian hari. Allah utuskan dia untuk kita pelajari tentang realiti kehidupan dan kebesaran Ilahi.


yupp..move on... ikhlaskan hati pasti suka hati..
Chill baby...

luv

No comments: