April 11, 2014

Hutang


Saya pernah post mengenai hutang dekat facebook suatu masa dulu..cehh macam lama sgt..awal bln 3 hari tuh.. tapi ade serangan peribadi dihalakan kepada saya..
Macam mana saya hadap benda tuh? saya remove si kaki report tu dari friendlist saya... memang patut saya remove kan..kalau benda macam tu pun nk report, apetah lagi dengan aktiviti-aktiviti seharian saya kan..sure la dia report jugak.. nak tau tanya depan-depan, jgn nak skodeng2 fb saya pastu merepot...huhuhu

balik pada cerita asal, saya post dengan ayat pertama tu,
hutang wajib dibayar walau pun tidak dituntut, tapi bila menuntut kita dituduh mendesak dan berperangai teruk...

hancur hati beb bila dituduh macam tu. Saya tak sebut nama pun siapa yang berhutang tu... Memang la bukan banyak sangat, tp means a lot to me yang bergaji kecil ni. pastu boleh pulak dia cakap, gaji aku ni 3 kali ganda dari gaji bakal dia. perlu ker. ohhh perlu la dia ckp macam tu sebab aku mintak dia bayar hari tu jugak, sbb katenyer bakal dia yang tanggung semua kos dorg nak kawin.. sebabnya aku fikir dia ada duit nak kahwin (bukan free yer skrg ni kalau nak kawin) takkan la nak bayar duit aku takde duit kan..

one word- suits him well, DAYUS .. sedih betul la mamat tu... ampunkan je lah dia...sebabnya aku xnak jumpa dia diakhirat nanti..biar Allah je lah yang balas setiap ape yang dia buat pada aku.

duhai hatiku yang senipis kulit bawang ni, bertabahlah...jangan lah kau berdendam dengan sesiapa..doakanlah semoga Allah kurniakan hidayah pada mereka yang berhutang untuk melunaskan hutang-hutang mereka.

BIAR SAYA MISKIN JANJI SAYA TAK ADA HUTANG DENGAN INSAN LAIN

Salam kemaafan,

Elly...

No comments: