February 21, 2009

sekadar coretan

lama aku mengadap laptop hari ni...naik sakit kepala pon ade...tp xpe at least ade gak yang aku buat hari ni. banyak benda aku belajar hari ni walaupun xbanyak mane pon.. now aku dah xtau nak wat ape lg..mata xngantuk, nak surfing dah xtau ape lg aku nk surf... nak isi borang online aku dah naik fed up.. bayangkan beratus kali (+tipu la) aku submit form asyik server error jer.. bosan aku klu cam nih.. so now aku nk isi yang pakai tangan plak..application kt SKM and MARA kelantan..mane tau ade rezeki kan bleh blk dok kampung. xde la senak sgt fikiran aku macam dok kt sini. macam2 masalah. yang pasti masalah anggur yang ditanam xpernah nak berbuah.. so xdapat nak wat sale. muflis aku lame2 dok sini...sume nyer pakai fulus bak kate zaid..memang pon.
aku dah start nk kena jimat ni... malu la sik mintak duit dr my mum jer...orang lain waktu2 mcm ni dah boleh menghulurkan sumbangan kat org tua tp aku still lg menyusahkan...ape la nk jadi ngn aku..2la ari tu patut nyer study btl2 cepat2kan abis blaja ni x aku sik main2 jer...concentrate during class hour jer..blk umah dah xsentuh buku, macam la terror sgt
bosan lagi...my best friend xde ni..kuar dating la ape lagi...tinggal la aku keseorangan mengurung diri dalam bilik kecilku sambil mendengar hotfm online..almaklumla aku xsuka radio gedabak2 ni...menyemak jer.cukup la ade walkman ku yang dah masuk thn ke-7 aku pakai.
kadang sedih jugak fikirkan nasib diri...aku rindu sangat kat arwah ayah...kalau la ayah masih ade, aku la orang yang paling hepi n enjoy my life 2gether with my parents. but dah takdir mcm ni aku xpatut mempertikaikan nyer. ayah, i miss u so much... rindu nk makan aiskrim yang ayah beli, rindu nak g jalan2 naik motor ngan ayah, rindu nak menyorok time ayah balik, rindu nak peluk ayah, rindu nak tido celah2 mak n ayah..rindu sangat2.. impian ayah untuk melihat anak2 berjaya hampir tercapai...tinggal anak ayah yang ni jer xabis study lg...insyaAllah pesan ayah akan sentiasa di ingatan..semoga ayah ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman dan dijauhkan dari azab kubur..sama juga dengan arwah abang long...adikmu sentiasa mendoakan untukmu di sana... alfatihah untuk kalian yang telah pergi meninggalkan kami yang pasti akan menyusul juga suatu hari nanti...
kuatkan semangat, jangan biarkan diri hanyut dengan cubaan dan godaan dunia. tabahkan hati dalam menghadapi rintangan dan dugaan, kerana setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya. cuma kita yang xtau...jangan sekali-kali menyakitkan hati atau melukakan perasaan orang disekeliling kita.. mereka lah pencetus semangat kita sebenarnya.. jaga lah mereka seperti kita menjaga diri sendiri. kerana kita seperti mereka, saling memerlukan.

No comments: