September 27, 2008

padang to bukit tinggi

mase nih kitorang bercuti ngan my mum kt padang... saje release tensen after berpenat lelah menjayakan majlis perkahwinan kakak2 aku... hepi sangat mase ni coz dapat luangkan mase ngan family sepuas2 nyer... jalan2 tanpa ade masalah... sume orang hepi jer... klu ade yang merajuk tu biasa laa... keluarga ku xlari dr org2 yang kuat merajuk ni... tapi time tuh prestasi aku baik tau... xmerajuk pon sepanjang percutian tuh... kakak aku yang sorang tu jer merajuk... angin dengan aku la ape lagi... kah3x..
gambo kt sebelah ni la mak aku n anak2 dara dia... 3 anak dara kesayangan mak aku... ye la sape lagi dia nk sayang klu x kami ni... anak dia yang lain dah ade family sendiri... so kami je la yang xlaku2 sampai sekarang nih... biasa nyer mak aku ni xsporting sgt klu bab jalan2 nih... tp kali ni memang sporting abis... makan pon ok jer... klu x dia la yang cerewet... itu xnak, ini xsuka mcm2 la... feveret dia cuma ikan rebus jer.. aduhai mak aku ni... nk ajak dia mkn kt luar aduh susah nyer... byk komplen... tp so far kt sana dia ok plak... dia makan je ape yang kami beli... pastu sporting plak tu... love u mum... sampai je kat sana mak aku orang pertama yang berbelanja... beli blaus bukan kt kedai baju tau... kat kedai mkn... tokey kedai tu promote kt dia terus dia bekenan... kami pon ape lagi...cucuk jarum la... terus la dia beli... byk gak mak aku berbelanja... aku dapat gak la sehelai kain free dr mak aku dan sepasang telekung dr akak aku yg dok pegang tgn aku tuh... then yang lain beli sendiri la... 2hlai blaus, 2pasang kain yang dah pun aku buat baju... 1 baju kurung moden, 1 lagi kebaya... orang lain sume dah pakai, tp aku sampai sekarang xpakai2 lagi baju tu...baju kebaya hitam tu pon pakai kejap jer mase raye... then jadi koleksi dlm almari je la... segan nak pakai... seksi sgt... orang2 kat sana memang kreatif abis, tp diorang xpandai menggayakan... hasil sulaman diorang memang superb la... bagus sgt klu nk compare ngan orang kite... kite punye la suka ngn brg2 diorang, diorang plak dok gile tgk tudung yang kitorg pakai, bawal diamond yang straight tu jer...2 lom lagi pakai yang berlapis2..agak nyer terbeliak biji mate diorang kan...ade sorang minah tu siap nk beli yang akak aku pakai lgi... punye la dia suke tudung bawal...sepanjang 3 hari kat sana mmg keje shopping aje la...so, dah penat beli belah maka pulang lah kami dengan senang hati... 
ade benda baru menunggu di kl...nak tau ape dia? kehadiran baby baru yang di beri name nur insyirah binti mohd zubairi... yakni anak buah aku yang ke 11... selamat di lahirkan pada 8 june same besday ngan kak ngah... tanpa sempat berehat kitorang terus p umah abang aku nak tgk baby...so cute la(xcute pon nk ckp cute gak, sbb dia kan anak buah aku) gambo dia mase besar ckit jadi penghias wall paper kt hp aku sampai la sekarang ni...cam xamau tukar wallpaper lain dah..biar gambo dia jer kt ctu...so cute my niece mcm eshu dia ni...
 

No comments: